Kommentera
Skriv helst under eget namn. Håll dig till ämnet och håll en hyfsad ton. Visa respekt för andra som kommenterar och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga. Obs: Du måste ange en korrekt e-postadress.
ebbot
Byråkraternas kvarnar skall mala som vanligt.
2022-01-11 15:20
TFL
Hoppas de tänker även på cykelväg o gångväg. De är inte så kul att gå i en rondell
2022-01-11 16:17
Anders Friberg
Ett första steg är att det finns en samsyn. Ser vi hur andra rondeller byggts i kommunen finns övergångsställen för oskyddade trafikanter. Vid Semurgkorset finns en planskild lösning med tunnel för oskyddade trafikanter. Det är förstås optimalt ur ett trafiksäkerhetsperspektiv.
2022-01-11 19:11
Komma över vägen
Det finns även en planskild korsning längst ned på Gartzvägen, som delas av skyddade och oskyddade trafikanter. Cykelväg kommer om jag inte missminner mig att anläggas från Gröna Sörby till denna passage (mellan Mästaregatan och Hantverkarbacken). Men optimalt är förstås ifall det även byggs en planskild korsning för oskyddade trafikanter i anslutning till rondellen.
2022-01-12 1:04
Karl
Ytterligare en mini rondell som inte kommer att fungera som en rondell ska?
2022-01-12 9:44
Snygganders
Det kan ju bli intressant att se om dom som inte klarar av den där korsningen verkligen kommer att greja en rondell 😊
2022-01-15 13:18
Erik
Vid "lidl" rondellen blir man ofta stående, då någon trafikant längst fram stannat. Ser dom någon bil till vänster som är närmare än 100 meter så står dom och väntar, med följd att det blir långa köer vid rusningstrafik. Det är en cirkulationsplats och man ska inte stanna och parkera längst fram. Ibland flippras det med mobilen och körskickligheten med kopplingen gör sitt till. Med elbil kan man åka ut även med bara 10 meters marginal.
2022-01-17 14:44
ebbot
Byråkraternas kvarnar skall mala som vanligt.
2022-01-11 15:20
TFL
Hoppas de tänker även på cykelväg o gångväg. De är inte så kul att gå i en rondell
2022-01-11 16:17
Anders Friberg
Ett första steg är att det finns en samsyn. Ser vi hur andra rondeller byggts i kommunen finns övergångsställen för oskyddade trafikanter. Vid Semurgkorset finns en planskild lösning med tunnel för oskyddade trafikanter. Det är förstås optimalt ur ett trafiksäkerhetsperspektiv.
2022-01-11 19:11
Komma över vägen
Det finns även en planskild korsning längst ned på Gartzvägen, som delas av skyddade och oskyddade trafikanter. Cykelväg kommer om jag inte missminner mig att anläggas från Gröna Sörby till denna passage (mellan Mästaregatan och Hantverkarbacken). Men optimalt är förstås ifall det även byggs en planskild korsning för oskyddade trafikanter i anslutning till rondellen.
2022-01-12 1:04
Karl
Ytterligare en mini rondell som inte kommer att fungera som en rondell ska?
2022-01-12 9:44
Snygganders
Det kan ju bli intressant att se om dom som inte klarar av den där korsningen verkligen kommer att greja en rondell 😊
2022-01-15 13:18
Erik
Vid "lidl" rondellen blir man ofta stående, då någon trafikant längst fram stannat. Ser dom någon bil till vänster som är närmare än 100 meter så står dom och väntar, med följd att det blir långa köer vid rusningstrafik. Det är en cirkulationsplats och man ska inte stanna och parkera längst fram. Ibland flippras det med mobilen och körskickligheten med kopplingen gör sitt till. Med elbil kan man åka ut även med bara 10 meters marginal.
2022-01-17 14:44