Swedbank svarar på frågan om varför banken i Kumla var stängd
Igår publicerade vi en insändare med rubriken "Vad händer med Swedbanks kontor i Kumla?". Hans Ericsson undrade hur en så viktig funktion bara kan stänga på grund av personalbrist. Nu svarar Swedbank, men svaret blir just det, bankkontoret var stängt på grund av personalbrist.
Tack för din insändare och för att du delar dina erfarenheter och tankar. Vi på Swedbank värdesätter våra kunders åsikter och strävar efter att förbättra vår service och vårt bemötande.
Vi beklagar verkligen att vårt kontor i Kumla har varit stängt under en period. Anledningen till detta har varit personalbrist, vilket tyvärr har påverkat vår förmåga att hålla kontoret öppet som vanligt. Vi förstår att detta har orsakat besvär för vissa av våra kunder.
Nu har vi öppnat igen, och arbetar för att säkerställa att kontoret i Kumla ska kunna erbjuda den service och tillgänglighet som vi vill ge våra kunder även framgent. Vi har därför påbörjat rekryteringsprocesser för att stärka vårt team.
Vi vill också påminna om att man kan lösa många bankärenden via telefon, där vi har extra god tillgänglighet på förmiddagarna.
Slutligen vill jag tacka alla kunder som visat förståelse för situationen och visat tålamod under denna period.

Det här är en opinionsartikel som uttrycker skribentens egna åsikter.