Irländska toner på Aggershus
Nu på lördag, 6 september kl. 19, är det dags för höstens första konsert på Kulturhuset Aggershus, utanför Östjansö. Besöker kulturhuset denna gång gör Tommy Bageri, Christy O´Leary och Göran ”Freddy” Fredriksson som kommer att bjuda på konserten ”Songs and tunes from Ireland and beyond.”
Arrangörerna ser gärna att man förbeställer biljetter till konserten om man vill vara säker på att få en plats via telefon: 070-55 80 526. Det finns möjlighet att fika med hembakt bröd i pausen. Inträdet kostar 200 kr som betalas kontant.
Kulturhuset Aggerhus drivs av konstnärsparet Ingela och Lars Agger. De arrangerar med jämna mellanrum konserter med olika teman och genrer. (SWa)